5 безплатни скрипта за по-бърза работа с 3ds Max

Тези пет скрипта ще ви позволят да извършвате определени операции по-бързо, както и да разширите някои от функциите на 3ds Max. Надявам се предложените инструменти да са ви от полза.

#1 Copitor

Всеки софтуер, за който сещам притежава функцията copy/paste от един файл в друг. Като се започне от най-обикновеният Notepad и се стигне до AutoCAD и Photoshop. За съжаление тя не е налична в 3ds Max и ако искате да копирате нещо между различните .max файлове, трябва да извършите няколко досадни операции – съхраняване на желаните обекти като отделен файл и вмъкването им след това в основния. Нямам представа защо това е така, но определено не е удобно.

Е, това вече лесно може да се промени благодарение на Copitor. Този скрипт е лесен за използване и интерфейса му ви позволява да работите бързо и точно. Както можете да видите от изображението, той има четири „кутийки“ за копиране, в които чрез мини изображение е показано какво точно сте копирали. Файловете се запазват в тези кутийки дори ако рестартирате 3ds Max, защото те всъщност не се съхраняват в clipboard-а, а автоматично се запазват като отделни файлове в autoback папката на Max.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в: Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > All Commands > Copitor
  • Автор: Mathieu Jacquin
  • Официален сайт: www.mathieujacquin.free.fr
  • Съвместим с версия на 3ds Max 9 или по-нова

#2 multiscatterTool

Ако сте запознати с Multiscatter и го използвате в работата си, то този скрипт ще ви е от полза. multiscatterTool ви позволява лесно да настройвате множество Multiscatter обекти от един общ интерфейс. Ето какви възможности за управление ви дава той:

  • Вкл./Изкл. на Multiscatter обектите
  • Лесно избиране на всички разпръснати обекти, от които се състои един Мultiscatter обект
  • Лесна промяна на начина, по който се изобразяват, броя и формата на разпръснатите обекти
  • Автоматично и ръчно обновяване на промените
  • Ръчно обновяване на всички multiscatters в сцената
  • Възможност за промяна на всички multiscatters едновременно с едно кликване, чрез главните бутони
След инсталиране, скриптът може да бъде открит в: Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > codepoint.eu
  • Автор: CodePoint
  • Официален сайт: www.codepoint.eu

#3 ActiveType

Този скрипт ви позволява да ускорите работата си с 3ds Max като ви спестява време от търсене и натискане на бутони за различните команди. Когато го инсталирате ще можете да активирате командите за геометрични фигури, форми или модификатори като започнете да изписвате техните имена във viewporta-та. Например Box, Line, Turbo Smooth и т.н. Не е нужно да пишете цялата команда, защото ActiveType ви дава предложения когато започнете да го правите. Функцията, която този скрипт добавя е много подобна на Command Line при AutoCAD.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в: Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > All Commands > ActiveType

За да започнете да използвате ActiveType трябва да зададете бутон за неговото активиране. Това става като отидете в:

Customize > Customize User Interface > Keyboard tab > Category > All Commands > ActiveType

В дясно ще видите полето Hotkey, от където можете да определите кой клавиш да активира скрипта.

  • Автор: Jeff Lim
  • Официален сайт: www.scriptspot.com
  • Съвместим с версия на 3ds Max 9 или по-нова

#4 CADStair

5 безплатни скрипта за по-бърза работа с 3ds Max

Този малък скрипт може да ви спести толкова много време и лично на мен ми е любим. С CADStair за няколко секунди можете да направите всякакъв вид стълби. Всичко от което се нуждаете е някаква двуизмерна форма за основа – линия, крива, кръг и т.н. След което от менюто на скрипта може да зададете броя и размерите на стъпалата.

След инсталиране, бутон за скрипта може да бъде изведен от тук: Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > Aimgle > CADStair
  • Автор: Aimgates
  • Официален сайт: www.scriptspot.com
  • Съвместим с версия на 3ds Max 7 или по-нова

#5 Interactive Universal Renamer

Interactive Universal Renamer е инструмент, с който лесно можете да преименувате наведнъж множество обекти, слоеве, материали и дори имената на файловете, с които работите. С него е възможно да организирате и подредите елементите в сцената си и по този начин да ускорите работата си. Скриптът работи с Multi/Sub-Object, VRayBlendMtl, VRayMtlWrapper и други подобни материали, състоящи се от няколко под-материала. Освен това всички промени, които правите се обновяват в реално време.

След инсталиране, скриптът може да бъде открит в: Customize > Customize User Interface > Toolbars tab > Category > Buelter
  • Автор: Christoph Bülter
  • Официален сайт: www.cbuelter.de

Оставете коментар

avatar
wpDiscuz
Top