Как да направим покрив с керемиди от геометрия в 3ds Max

Когато се наложи да правим екстериорни визуализации, често в тях присъстват сгради с покриви от керемиди. Ако искаме да направим тези керемиди в 3ds Max ние имаме два избора.

Първият е да използваме карта (изображение) и да ги създадем с функцията displacement (изместване). Този начин е много бърз – няма много моделиране и прилагане на различни материали, но резултатите не са много добри и винаги си личи, че керемидите не са напълно истински. Освен това displacement-та може доста да увеличи времето за рендер. Можете да пробвате скриптът Displacement Roof Surfaces, чрез който да направите това дори още по-бързо.

Вторият начин е те да се изградят от геометрия, т.е. всяка керемида да е отделен геометричен обект. Този метод допринася за по-реалистичен вид на получените изображения. Ако изберете него, отново имате два избора – единия е да ги направите ръчно и да ги подредите чрез Array, а другия е да използвате някой плъгин или скрипт за по-бързо и автоматизирано създаване на керемидите.

Ръчно създаване на керемиди …

Италианският Character artist Manuel Manfredi е направил добър урок, в който можете да се запознаете по-подробно с този начин на правене на керемиди от геометрия в 3ds Max.

… и чрез скрипт или плъгин.

Чрез използването на скриптове и плъгини работата по създаване на покрива значително се улеснява. По-надолу можете да видите три от тях, които са може би най-известните и най-често използваните. Първите два са платени, а последния е напълно безплатен. Всички те работят без проблем с V-Ray материали.

Batzal Roof Designer (платен, не се поддържа повече)

Предполагам, че много хора са чували или използвали този плъгин. Той беше първият подобен, който пробвах преди време, но се оказа и най-труден за работа. Лошото при него е, че трябва да направите основата на покрива от plane и да зададете ъглите на наклон през менютата на плъгина. При по-сложна форма на покрива това може да се окаже малко трудно за постигане. Хубавото е, че имате възможност да избирате от 11 вида керемиди, а също така можете да добавите и свои модели ако желаете.

  • Официален сайт: www.batzal.com
  • Съвместим с 3ds Max: от 9 до 2013 (x86 и x64)
  • Цена: 55$

FuturArch Roofing (платен)

Ако някои от вас използва LightWave 3D, може би е запознат с плъгина LWCAD. Той се оказва доста популярен сред потребителите на този софтуерен продукт. Затова неговите създателите от W-Tools Inc. са решили да прехвърлят функционалността му и в 3ds Max като са направили нова версия на плъгина, наречена FuturArch. Той се състои от няколко раздела, ние ще се спрем само на един от тях – FuturArch Roofing.

С този плъгин създаването на керемиди е доста по-лесно отколкото с Batzal Roof Designer. Основата може да бъде направена за минути, независимо колко сложна е тя. И тук също можем да избираме от няколко готови видове керемиди, както и да добавим свои собствени.

  • Официален сайт: www.lwcad.com
  • Съвместим с 3ds Max: от 2010 до 2013 (само x64-битовите версии)
  • Цена: 225$

ATiles (безплатен)

ATiles е скрипт за 3ds Max, създаден от Aviz Studio. Той предлага много повече от изграждането на керемидени покриви. С него можете да направите подови настилки, тухлени стени, огради и всякакви други обекти съставени от повтарящи се елементи. Имате възможност да избирате между няколко предварително зададени вида или да изберете всеки геометричен обект, който желаете за да направите стена, под и т.н. За основа може да се използва spline или poly обект, върху които да започнем изграждането им.

ATiles е лесен за използване и с големи възможности на приложение. Може да бъде свален от сайта на Aviz Studio без нужда от регистрация.

  • Официален сайт: www.avizstudio.com
  • Съвместим с 3ds Max: от 7 до 2013 (x86 и x64)

Оставете коментар

avatar
wpDiscuz
Top