Запазване на цветовете на обектите при вмъкване на dwg файл в 3ds Max и преместването им в нов слой

Запазване на цветовете на обектите при вмъкване на dwg файл в 3ds Max и преместването им в нов слой

Детайли за скрипта

Име:Restore Imported Objects Wirecolor

Версия:1.0

Автор:Бранко Живкович

Уеб:scriptspot.com

Съвместим с 3ds Max:2010, +

Ако сте обърнали внимание сигурно сте забелязали, че при вмъкване на dwg файл в 3ds Max и вкарване на всички КАД обекти от този файл в един общ слой, те губят своите оригинални цветове и обикновено стават бели.

При условие, че само вмъкнете чертежа и не пипате неговите слоеве и обектите в тях, тогава те запазват цветовете си. Но ако решите, примерно за по-добра ориентация в сцената, да ги съберете в един общ слой, получавате това „избелване“ на обектите.

За щастие този недостатък е лесно преодолим с помощта на един малък скрипт. Първоначално той е бил написан от Джейми Кардосо, а по-късно доразвит от Бранко Живкович.

Това, което трябва да направите е да свалите скрипта и да го запазите в една от папките на 3ds Max, в програмните файлове на Windows.

Запазете файла restote-imported-objects-wirecolor.ms в MAXROOT > Scripts > Startup.

Ако желаете можете и сами да създадете скрипта. Това, което съдържа файлът е следното:

callbacks.removeScripts id:#rw
fn restoreWirecolor =
(
	undo off with redraw off
	(
		for o in objects where o.colorByLayer do
		(
			o.colorByLayer = off ; o.wirecolor = o.layer.wirecolor
		)
	)
)
callbacks.addScript #fileLinkPostAttach "restoreWirecolor()" id:#rw
callbacks.addScript #postImport "restoreWirecolor()" id:#rw

Съхранете кода с разширение .ms и преместете файла във въпросната папка. Готово!

Оставете коментар

Уведоми ме за
avatar
wpDiscuz
Top